Sebelum mood nak update citer pasal Langkawi terjun ke laut, baik aku habiskan cepat-cepat pasal Langkawi ni..

Okey, lepas je visit ke Makam Mahsuri tu, kami terus ke Perusahaan Gamat Nusantara.

Tujuannya memang nak beli gamat la...orang kata kalau pergi Langkawi, tak sah la kalau tak beli gamat kan. Kat Nusantara Gamat ni boleh tengok sekali tempat diaorang masak gamat dan boleh celup tangan lam tu. Aku dah pernah try masa bujang dulu so aku pun suh mek, mok yoh ngan ayah pi try celup..memang tak panas walopun tengah menggelegak.

Celup jangan tak celup..

Jangan pulang tanpanya...si minyak gamat..

Model tongkat ali...haha

Tak la lama sangat kami kat situ..lepas borong-borong gamat kitaorang pun terus ke destinasi berikutnya iaitu Beras Terbakar.

Datang beras terbakar ni ofkos nak cari kain batik..dari satu kedai ke satu kedai aku dok survey..mostly letak rege memang mahal. Jenis yang elok cam tiga serangkai, anak mami tu diaorang letak RM18, boleh bagi kurang takat RM15 je. Oh no no no..awat mahal sangat..dulu aku mai leh dapat RM10 je. Tapi itu dulu..

Dah hampir putus asa la dah sebab mahal sekali ada la satu kedai ni, yang jual tu muda lagi..baik abang & akak tu..dia bisik-bisik kat aku dia leh kasik RM11 kat aku utk jenis tiga serangkai dll yang elok2 tu. Wow apa lagi..RM10 memang dah tak dapek la kan..ada tapi saiz kecik cam utk bebudak punye tu. RM11 tu dah kira murah so aku rembat la untuk mak, kakak2, kakak2 ipar, biras2 dan ipar duai sume..hehe. Kalau ikutkan sorang boleh bawak 3 helai je kan..takpe, kami kan datang ramai..cukup le kuota hehe.

Setel bab souvenir..oh ye, gambo kat beras terbakar ni takde ambik le pulak..sebab panas sangat kot stail tak tahan punye sampai takde mood nak ambil gambo.

Tiba time untuk lunch...

Sebab aku tingin sangat nak makan laksa kat airport tu so aku ajak depa tengahari buta tu pi lunch makan laksa haha. Depa pun layan..sib baik ada nasik lemak gak kat situ.

Sedap betoi laksa nih

Tempat makan laksa tu tepi airport, tepi laut pulak tu..memang damai giler ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.

Masa ni adik tido, so kitaorang parking kete betul2 tepi meja so boleh biar je adik tido dalam kete tapi pintu kete kitaorang bukak risau lemas pulak kang kan..


Laksa and nasi lemak sedap except for cendol..cendol dia masam coz ada something bhn dia yg dah basi & rasanya jagung kot


Kat area situ ada banyak gerai..ada laksa power, ada laksa pulau, lagi satu tu ape ntah lupe plak namanya. Yang kitaorang makan ni laksa pulau.

Happy sangat dua orang ni..serius memang happy sebab best oi dok tepi laut sambil makan laksa..tak caye pegi la..

Lepas siap makan, kitaorang decide untuk ke cable car. Tapi sebelum tu singgah sembahyang, mandikan adik & rest jap kat tempat rehat ape ntah masa on the way ke cable car tu..

Bersambung di next entry..

Comments (0)