Monday, May 10, 2010

Kek cekelat


Nyum nyumm...wahhh...mak dah bisnes sekarang tawww...ahakk..

Al-kesah, kalo dulu kat opis lama...bila aku wat kek cekelat, diaorang mintak resepi.

Tapi, kat opis baru ni...bila 1st time aku bawak kek cekelat, terus ada yang tempah. Ngeee..

Lawak pon ade, ye la..sblm ni buat untuk makan sendiri + jamu kengkawan je. Tak pernah terpikir lak nak ambik tempahan..hehe. Disebabkan rasa cam tak nyusahkan pun, maka aku pun setuju untuk ambik tempahan wat kek cekelat..

Masa tengah siapkan 2 biji kek tempahan si-intan tu, al-kesahnye plak si Fahmi teringin nak makan kek tu..jenuh la pujuk cakap tu kawan mama punya. Sib baik berjaya. 2-3 hari pastu tetiba dia ternampak la pulak gambar kek tu lm kamera mama..terus dia cakap nak kek siap marah-marah camni:

" Mama tu buat kek je, letak lam kotak. Buat kek je, letak lam kotak. Ami nak makan.."

Alahai kesian la pulak kan. Pastu aku janji nak watkan untuk dia. Esoknya balik dari kerja terus aku buatkan dengan penuh kasih sayang. Lagipun hari ibu dah nak dekat. Kira sambutan sekali la tu kan. Siap wat bentuk luv pulak tu. Sengih sampai ke telinga sebab mama buatkan dia kek idaman kalbunya.

To Fahmi : Apa saja untuk kamu sayang. Selagi terdaya, mama akan berikan yang terbaik untuk anak-anak mama....luv u & adik soooo much!!


Comments (5)

On May 10, 2010 at 10:35 AM , My_Aqeelah said... [Reply to comment]

wakakaka..apelah ibu ni semua buat masuk dalam kotak...so cute.

 
On May 10, 2010 at 11:25 AM , Nurul said... [Reply to comment]

aiyak..meleleh air liur ku..huhuhu

 
On May 10, 2010 at 11:49 AM , mizz-siti said... [Reply to comment]

g-ah...itu ler pasal..pandai btul dia komen..

nurul...meh mai umah buleh i buatkan... :)

 
On May 10, 2010 at 4:26 PM , ~~@lyci@~~ said... [Reply to comment]

ct, rindu woo kek coklat itu..
tp skrg ajip dah terer wat kek tu.. ikut resepi ct hehe..

klakar lah pami ckp.. buat kek, letak dlm kotak haha....

 
On May 10, 2010 at 4:35 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

wahhh...dasat la ajip pun dh pandai..iye la, kan org opis dia asik suh bwk kek cekelat je kan...hah hamikk...buat sendiri lagi tu..hihi. great job, ajip. :)

itu ler pasal..dh mmg letak lam kotak kan..itu yg dia marah tu..