Monday, April 5, 2010

Chicken pox melanda...

Dua orang anakanda mama tu baru je sembuh dari chicken pox..mula-mula kena ialah si abang..kebetulan dia kena masa cuti sekolah seminggu hari tu, jadi cuma sehari sahaja dia ponteng skool..masa si abang kena, punya la kami jaga supaya tak kena pada adik...langsung x kasik dia pegang adik, kalau mama & papa nak pegang adik pun kena mandi dulu...plg kurang pun cuci tangan dgn sabun dan sanitizer..opah dan bibik langsung kami tak kasik pegang fahmi sebab diaorang ditugaskan untuk pegang adik..tapi dah namanya duduk serumah, bukan senang nak elak...akhirnya seminggu lepas tu adik pulak kena..kesian + risau sangat sebab adik baru 2 bulan lebih..mujur la dia tak meragam..cuma badannya panas yang menyebabkan mama cuti sampai 4 hari..risau nak tinggalkan dia..every 5 minutes monitor demamnya..

Alhamdulillah dua orang anakanda tu cepat baik...fahmi dibawa ke klinik swasta, doktor kasik antibiotik power...memang sekejap je dah sembuh..adik pulak bawak pi klinik gomen...memang tak ada antibiotik diberikan..dia kan masih kecik..cuma ubat demam & ubat sapu je..alhamdulillah sekarang dua-dua dah sembuh dan sihat cuma terpaksa tangguhkan imunisasi adik sebab dia baru je baik demam...mungkin jumaat ni baru bawak dia ke klinik untuk cucuk 3 bulan..huhu..maybe demam lagi...