Friday, April 9, 2010

I feel so down..

Ye, aku rasa sangat2 DOWN sekarang ni..

Perasaan macam ni biasanya datang bila anak sakit...baru je bulan lepas aku rasa camni masa dapat tau anak kena chicken pox...hari ni sekali lagi aku dikejutkan...

Petang tadi kami ke KPJ Kajang untuk ambil Pneumococcal vaccination pada fahmi dan adik sebenarnya...tapi lain pulak berita yang kami terima di sana..paed mengesahkan yang fahmi dijangkiti penyakit HFMD (penyakit tangan, kaki dan mulut)..sebelum tu aku sangkakan hanya ulser biasa di mulut dia tu, cuma yang hairannya ada bintik2 di kaki dan tangannya jugak..ingatkan effect dr chicken pox aritu..mujur la kebetulan pi jumpa paed..kalo tak sampai ke sudah tak tau..mungkin fahmi terjangkit dari bebudak skool dia..dah kena, nak buat cemane lagi kan...just jaga demam dia dan letak ubat kat ulcer tu je la..

Yang paling membuatkan aku rasa DOWN giler ialah sebab paed cakap penyakit ni senang berjangkit...dan boleh terkena pada adik jugak..thats make me really sad...paed suh jaga kebersihan, fahmi takleh pegang adik, mama or bibik nak pegang adik pun kena cuci tangan dulu...tapi ingat senang ke..dah namanya duk serumah..aku baca dari internet penyakit ni boleh berjangkit dari air lur, hingus dan cecair ulcer..so bayangkanlah setiap barang kat umah berkemungkinan dah terkena air liur/hingus fahmi especially barang2 dia..jadi kalau kita pegang barang tu dan lepas tu pegang adik pun boleh jangkit jugak..susah kan? Buat masa sekarang memang itu la yang aku lakukan, cuci apa yang patut dengan antiseptic..cuci tangan before pegang adik, salin/tukar baju kalau betul2 nak pegang adik...kalo tak, adik dengan bibik je la...mama dengan fahmi...huhu...sedih kan...

Doa dan ayat pendinding dah aku bacakan...selebihnya aku tawakkal sahaja...aku harap tak jangkit la kat adik...paed cakap kalau adik yang kena mesti dia takmo minum susu...so kalo takmo minum susu mesti kena masuk wad..adik dah la baru je baik chicken pox..semoga tuhan lindungi adik dari terkena jangkitan ni...

Please pray for us..semoga anak-anak mama sihat sentiasa...
Sejak petang tadi sampai la ke malam hari air mata aku asyik mengalir...aku yang rasa nak demam plak...

Comments (3)

On April 10, 2010 at 10:27 PM , Myalycia said... [Reply to comment]

ct, i baru tau huhu... berdoa byk2.. insya allah, fahmi akan cepat sembuh...

 
On April 11, 2010 at 8:05 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

zur~ thanks..tlg doakan juga ye..

 
On April 11, 2010 at 9:33 PM , Nurul said... [Reply to comment]

amiin..amiin...memang susah bila dah dok serumah..sometimes tak teringat nak membasuh tgn lepas memegang anak..anyway, semoga fahmi cepat sihat yer