Wednesday, September 30, 2009

Meriahnye raye..

Meriahnye raya tahun ni...seronok sangat..tahun lepas aku sedu sedan di pagi raya sebab aku sorang je yang tak balik Bota, beraye ngan mak...ye la..tahun lepas kan turn beraye rumah ibu mertuaku di kelantan..tapi tahun ni..syokknye..hehe...dapat makan ketupat puas-puas sampai sakit perut..haha...tak senonos..

Pagi raya..
Sib baik aku dah iron baju raya kami bertiga siap-siap kat putrajaya lagi..so rilek sikit takde nak berebut iron..sebelum mandi sunat ari raye, breakfast dulu...makan nasik dagang, nasik hempet, ketupat rendang..nikmatnye...pulaknye aku tukang makan je, yang masak sume kakak-kakak aku..hehe (ade la gak, aku tolong balut ketupat sekali gus belajar buat ketupat).
Pastu, sesi berebut bilik air...memasing baru nak mandi..sib baik sempat gak aku pi solat hari raya kat mesjid..pi ngan papa & kak teh..
Balik mesjid, kitaorang buat majlis tahlil...adik beradik kami je dah penuh satu umah...tak payah panggil orang lain dah..tahlil lead by abang aku dari kelate...syahdu sekejap di pagi raye masa nih..

abe aji tengah baca tahlil...dengan khusyuk dan tawadduk..

kaum keluarga..


ibunda-ibunda tercinta....


lepas tahlil...makan time..



si manja dengan si mama..


Lepas tu, sesi bermaaf-maafan dan kasik duit raya..time ni gamat giler cam kapal karam je umah mak tu..memasing sibuk nak kasik duit raya, yang anak-anak sibuk ngutip duit raya...havoc tul la...



syahdunya di kala memohon maaf dengan ibunda-ibunda tercinta...



sesi kasik duit raya...ni anak ke mak yang ngutip duit raye nih...


pastu, sesi bergambar la pulak....so, kat bawah ni gambar adik beradik aku dari first sampai yang last..



Ni abang no. 1...dari kelate


Ni yang ke-2..kak yong dari penang..tema oren..


Ni yang ke-3...kak chik dari sungai besar, selangor..tema coklat


Ni yang ke-4...kak teh dari aloq setaq, kedah..tema biru..


Ni yang ke-5, kak chil dari subang...tema purple + hitam + hijau lak tetiba


Ni yang ke-6...kak mbang yang dok ngan mak kat kampung...tema coklat + kuning...tak cukup korum..anak yang fisrt MIA (missing in action)


Ni yang ke-7...abang dari kulim, kedah...tema biru..

Dan ini si bongsu...aku ler tu..dengan temanya soft yellow..

Itu la keluarga kami...tapi frust sebab tak dapat bergambar beramai-ramai...memasing sibuk nak pi beraye la, mane la..so, selanjutnya ialah gambar bersama ibunda tercinta dan aksi si fahmi di pagi raya..

Bersama ibunda..

Ni opah ngan cucu-cucunya pulak...tapi ni baru sebahagian je...


fahmi dengan kembarnya...kemana je berdua..


aksi manja alia & fahmi....


Eh, rase cam banyak lagi nak cerita..takpelah..next entry la pulak...letih dah ni...to be continued..

Comments (0)