Friday, April 8, 2011

Sabah bahhh...

Dah sebulan baru berkesempatan nak wat entry pasal trip ke Sabah aritu..

Actually aku pegi Sabah untuk lawatan kerja..semangat tul nak pergi sebab ni first time ke Sabah..aku pergi bersama-sama dengan 3 orang lagi officemates + pengiring from the company.. Sebenarnya kami bukan semata-mata ke Sabah..

On the first day, kami telah diterbangkan ke Penang dulu which from Penang airport kami di bawa pula ke site di Kamunting.

Disambut bagaikan raja hahaha siap jamu kitaorang makan doyan.. macam tau-tau je kitaorang antu doyan kan..tapi sebabkan our journey masih panjang untuk hari tu so makan pun berpada-pada la kan...kang x pasal pengsan lam flight..

-bergambar kenangan di Kamunting site

-at site

Sesi di Kamunting tamat selepas lunch kat Legend Inn Hotel, Taiping. After that, kitaorang dihantar semula ke Penang airport to fly back to KL. Sampai KLIA around 6 pm, then fly to Kota Kinabalu at 7.30 pm. Sampai KK around 10 pm...masa tu nampak bantal je dah...sib baik la Promenade Hotel dekat je dengan airport. Dalam pukul 11++ settle check in semua, then terus sembahyang & zzzzz sampai tak sedar ape. Penat betul hari tu..

Second day, kitaorang dah planning awal-awal seawal jam 7 pagi nak terjah ke philippine market..so ater breakfast kitaorang pun gerak ke sana..sekali tarraaa..pasar pon belum bukak lagi..tanya kat pakcik teksi tu rupanya 9 am baru bukak..alahai, 8.30 dah nak start visit..so kitaorang pun jalan2 je lah ambil gambar..sekali tengok rupanya pasar yang jual ikan2 masin, udang kering tu dah bukak..so bantai aku shopping barang yang orang pesan sampai sekotak..

-tgh tggu philippine market tu bukak

-semangat di pagi hari

Dalam pukul 8.30 kitaorang gerak untuk visit ke Hospital Likas. Suka session nih. Tapi ada satu part tu, kitaorang dibawa untuk tengok machines di NICU. Sampai kat NICU aku heran pasai apa pengiring2 yang ramai2 tu takmo masuk..aku & kawan2 je yang masuk..Sekali mak sayunya hati kat dalam tu tengok semua budak2 yang critical case (kata NICU kan, awat la hang tak pikiaq dulu sblm masuk cik ct oii)..huhu, at that time terus teringat 2 orang anak yang aku tinggalkan kat rumah & hati aku tak habis-habis berdoa supaya anak-anak aku dijauhkan dari perkara macam yang aku sedang tengok depan mata tu..sayu sangat hati & siyes hampir mengalir mata..

Tak lama aku dalam tu sbb tak sanggup & terus keluar pi sembang ngan depa kat luaq tu (patut la depa takmau masuk sbb depa x sanggup nak tengok). Lepas tu banyak lagi department yang diorang bawak pi tengok machines mcm o&g dept (merata-rata baby nangis hihi) dan emergency dept (sib baik takde patient yang berdarah2 masa tu).

-@ hospital Likas

-bersama ketua delegates ukas, cik Nor

-bergambar kenangan @ fms office hosp likas

Lepas tu pi melawat site lagi which is dekat-dekat situ jugak..dalam tengahari tamatlah agenda lawatan..

-banyak betul bergambar kenangan :)

Seterusnya apa lagi..pasar philippine la kan..sangat best macam-macam aku soping untuk diri sendiri, untuk families & kekawan...Untuk diri sendiri aku soping mutiara la kan nak pakai untuk raya..brooch, gelang, & cincin..rantai tak beli pun sebab banyak sangat pening nak pilih haha. Beli jugak puak kumbu dua lai untuk letak kat opis. Untuk papa aku belikan butang baju melayu mutiara sedondon lah kami di pagi raya haha..Untuk mak aku beli tasbih mutiara..sekali tengok cam rantai pun ade..untuk mak mertua, kakak2 and bibik..aku belikan gelang sorang satu..untuk teman-teman rapatku (geng rayap), aku belikan fridge magnet sowang satu..kuih cincin pulak aku borong 7 paket sampai jenuh nak bawak..haih, lam ramai2 tu aku yang paling sakan soping al maklum le first time ko sampai sabah..hihihi..

Tamat agenda soping untuk petang, balik hotel rest sementara menanti malam ada dinner pulak di Ocean Seafood sebelah je ngan Promenade Hotel tu..sedapnye wehhh...tak pernah makan ikan, udang & lobster sesegar itu dan sesedap itu...kesedapannya terasa hingga kini huhu...

-sedap giler weh lobster neh

Third day merupakan hari last untuk trip kami..flight ke kl pukul 12 tghr..so pagi tu sambungan agenda shoping..kali ni shoping penutup yang mana aku pastikan hasil borongan akan benar-benar memuaskan nafsu shoping aku kah kah kah..siyes, memang pueh ati.

12 tghr...fly back to kl and sampai umah lebih kurang kul 4++.. sebelum sampai tu mmg terbayang muka 2 orang budak kecik tu & tak sabar nak peluk diaorang..sebenarnya hari first aku tggl tu papa dah bgtau yang adik & fahmi demam selesema..masa tu heran gak sbb masa sebelum pergi tu diaorang berdua memang sihat walafiat..so sepanjang aku di Sabah, kekadang perasaan terganggu sebab risaukan anak-anak..asyik telefon ke rumah je..

Disebabkan di sabah tak tau nak beli apa untuk anak2, so aku singgah free duty choc shop kat klia tu..beli sorang satu m&m's yang ada menan tu..

Sebaik saja sampai kat umah tengok diaorang tengah nyenyak tido..aku pun terus pi kat diaorang, pegang badan ya Allah panasnya dua2 orang..terus ambik kain lap2 kan badan adik dulu..masa tu dia tersedar & tersengih gelak2 tengok mama depan mata..dah sejuk sikit badan adik aku lap, beralih ke abang pulak..bila lap je badan dia, dia macam tak selesa sebab sejuk so aku pun cakap " abang sejuk ke?" bila dia dengar je suara aku, terus bangun & nangis...memang itu le kekdahnye kalau dia rindu...manje..terharu sungguh..baru tinggal 2 malam dah sampai demam...kesian kat diaorang..pagi esoknya terus baik budak berdua tu...nampak sangat demam rindu tu kan...

-sian taw anak2 mama demam rindu..

Adeihh..panjangnye entry nih..aku ni kan selalu camtu rasa nak buat entry pendek citer sesikit je..sekali nah hambik ko kalau boleh setiap saat yang berlaku nak citer lam ni haha...ok lah, sekian dulu cerita dari sabah..ada banyak citer nak di citer tapi aku sangat kebizian baik di opis mahupun di rumah...adioss...