Wednesday, March 17, 2010

Majlis Perpisahan @ Kelab Tasik Putrajaya

11 Mac opis lama buat Majlis Perpisahan & Penyampaian Hadiah Sukan Kelab BTM..so kitaorang pesara-pesara BTM ni dijemput sebagai tetamu VIP ke majlis tu. Majlis ni adalah sempena persaraan boss tersayang dan pemergian kami ber-4 (aku, bujal, malek dan lala)..majlis ni buat kat kelab tasik putrajaya..meriah gitew...

Aku awal-awal lg dah dimaklumkan supaya siap sedia skrip ucapan utk hari tu...so sementara aku xde keje kat opis baru tu maka aku pun karang la ayat tangkap leleh..baru tulih skrip aku dah nangih..hihi.

Majlis tu berjalan penuh sayu dengan didahului ucapan oleh boss yang skripnya panjang berjela tp cukup menyentuh perasaan..ku tahan jua hati ini yg sebak..huhu...sesungguhnya aku amat menghormati boss aku ni sebab dia banyak memberi aku pengajaran, tunjuk ajar dan memahamkan aku tentang selok belok kerja..dan aku salute dengan pendirian dia yang sangat tegas..semoga boss menjalani hidup yang aman dan bahagia disamping keluarga tercinta..

boss tgh berucap utk kali terakhir...

Pastu, si bujal plak yang bagi ucapan...bujal ni rakan seperjuangan aku yang banyak menolong aku bab-bab keje sebab dia lagi terrer dari aku..dan selalu kena kutuk / mengutuk aku..selalu sembang-sembang lam miting ngan aku..hehehe..semoga bujal seronok di tempat barunya..

bujal berucap cam takde perasaan je..

Lepas bujal, aku pulak yang kena bagi ucapan...siap bawak tisu tu..seperti yang dijangka, tatkala mengucapkan ayat-ayat sedeh yang aku dah karang tu depan semua kawan-kawan, ayaq mata dh x dapat ditahan lagi...berjurai-jurai..sememeh je...huhu, nak wat camne...dh memang aku sedeh...suasana pun bertukar menjadi syahdu...semua dah tangkap leleh masa tuh...

ni masa memula...cool lagik...

masa ni ayaq mata dah berjurai-jurai..

Next is ucapan dari malek..malek ni pun rakan seperjuangan aku tp lain unit...dia byk tlg aku bab-bab server..dan dia jugak kawan aku dari zaman blaja kt uitm dulu..semoga malek pun happy di tempat baru nya...

malek ni lagi sorang cam xde perasaan je..tp sbnrnye cover disebalik spec tu..

Lala walaupun terlambat siaran, still kena bagi ucapan jugak...lala ni masuk moa lebih awal dari aku...dia staf bawah aku yang sama-sama memperjuangkan website moa..dia juga geng rayap aku selain zura, mona dan tini...selain rayap, kitaorang geng dalam segalanya...geng bekpes, ngumpat, gosip, lunch, soping dan sebagainya...tapi lala pindah pun x jauh...still di moa jugak...semoga lala seronok dengan kerja barunya...

lala yang terlambat siaran..

Panjang gak majlis tu berlangsung, abih ucapan, kasi adiah la plak....byk nye dapat adiah...best best..lepas tu penyampaian adiah utk sukan plak tp aku x dapat pun...masuk acara dart perempuan xde pemenang haha, congkak plak awal-awal lg dah kalah..:-(

ambik adiah plak..

Yang best nye majlis ni siap ada tribute to boss...salute la dgn ajk majlis...boss sgt la terkejut gamba2 evergreen dia keluar kt screen haha...mesti dia terharu dgn usaha korang...cayalahh!!

Majlis diakhiri dengan makan-makan, bergambar dan bersurai..sedihnya...terasa macam kehilangan ramai kawan yang tak ada penggantinya...sebab di btm, ramai macam keluarga besar...tp di tempat baru ni tak ramai...itu yang rasa macam hilang tak berganti.. Takpe la..ayat si mona (geng rayap) mmg selalu aku ingat dan jadikan semangat untuk aku datang kerja ari-ari...

”Thats for our own good, sampai bila nak dok di comfort zone”

dan ayat puan rohani (2nd boss)...

”kalau siti boleh survive kat tempat baru...means dimana juga nanti insyaAllah siti akan boleh survive”...

ayat-ayat tu akan sentiasa aku ingat buat pemangkin semangat...
dan yang paling penting “Lillahita'ala”...

Doakan kebahagian aku ye kengkawan..

bersama-sama geng2 rayap..

pesara-pesara BTM

gamba reramai versi skema..

gamba reramai versi bebas

adiah-adiah yang dapat...

hadiah yang paling bermakna bg aku...sama mcm yang pernah aku dpt dr mak masa aku awal2 masuk asrama...mak kasik quran supaya aku tak lupa padaNya..Alhamdulillah sampai skrg dah berkali aku khatam dengan quran tu..dan insyaAllah pemberian dari BTM ni juga akan aku manfaatkan...thanks a lot..


di dalamnya...


adiah-adiah yang aku dapat masa aritu....

Comments (8)

On March 21, 2010 at 12:04 PM , ~adeQ~ said... [Reply to comment]

malek n bujal pun pindah jugak? ke mana? tahniah la korang sume....

 
On March 21, 2010 at 9:49 PM , TiniHani said... [Reply to comment]

ah baru tinggalkan opis 4 minggu.. korang semua dah blah.. ct pindah mana? ahhh bosannya semua dah takde hu hu hukk

 
On March 22, 2010 at 8:02 AM , mizz-siti said... [Reply to comment]

adeq ~ tq, malek pindah ke MOF, bujal ke SUK NS...

tini ~ aku di KSM, unit audit dalam..huhu..ko dah start blaja dah kan..

 
On March 22, 2010 at 10:29 AM , Myalycia said... [Reply to comment]

huhu.. sedih2..

tini, tinggal aku sensorang jer ni ha..

pasni kita wat reunion geng merayap sebulan sekali taw...

 
On March 22, 2010 at 12:22 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

ala...sedihnya sebulan sekali...ok la tu kann..masing2 dah terpisah..jgn lupe roger tau kalo ader projek baik punye..

 
On March 22, 2010 at 4:26 PM , Anonymous said... [Reply to comment]

haha.....ilek la...
sini lg sunyi tau korang takde...
hari gi opis buhsan sesangat...
ase cam takde org,,,

 
On March 22, 2010 at 4:45 PM , idura said... [Reply to comment]

achu tukar mane?

 
On March 22, 2010 at 4:48 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

lin ~ i kan penyeri..musti btm ilang seri tanpa i kan..

dura ~ sori dura lue plak nk jwb dh 2 kali tanya ekk...ke kem sumber manusia, unit audit...