Thursday, August 13, 2009

Ku di halaman rindu...

Heheh...tajuk beria...acah je tu...sebenarnya ku di halaman rumah, ekeke..saje je tetibe terpikir nak masukkan entry pokok-pokok di halaman rumah...sebenarnya aku ni tak le terrer bab-bab menanam ni..tangan panas kata orang..main hentam je tanam...itu yang banyak pokok dah mati tu.. kalo ikutkan banyak dah pokok yang aku beli sejak pindah umah ni tahun lepas..tapi banyak yang dah selamat..heheh..

berselerak pokok bunga kertas nih..takmo naik tegak..

Baru-baru ni masa MIL datang dok seminggu kat umah aku, kelihatan subur lak pokok2 yang ada...siap ada tambahan pokok lagi tu...best je rase..susun atur pun dah cantik sikit...ni MIL dah balik, harap-harap pokok-pokok tu hidup bahagia la hendaknye..jangan la mati lak..sekarang ni ujan tetiap ari so takyah aku beria siram kan..sonang koje (tau nak senang je, patut le pokok tak berape nak hidup)..


Banyak pokok bunga kertas kat umah aku ni...semua ehsan MIL...amik kat kampung taun lepas..bunga kertas kan senang hidup...so itu la yang bertahan pun...ada pokok limau purut (pun MIL yg tolong semaikan, sekarang dah subur), pokok cili (bibik akak sebelah umah kasik), heliconia (yg tak penah berbunga, nyampah..ape yg tak kena pun ntah la), lengkuas (tinggalan orang yang dok sblm ni) dan beberapa spesik pokok yang lain..so, kat sini aku tepek gambar pokok cili kesayangan yang bibik sebelah umah kasik sebelum dia balik indon aritu...(baik bibik ni, siap kasik gift kat aku)

Tak tau la nama cili ni...

close up...buah nye bolat2 & pendek2 cute je...sayang tul nak petik..

Comments (4)

On August 16, 2009 at 1:42 AM , Heldamelissa said... [Reply to comment]

huhu..cili gemok2 tu kan...pedas giler tau..heheh...dulu penah tanam...tapi tak tahan laa...pedas bile makan....hehehe

 
On August 17, 2009 at 4:15 PM , idura said... [Reply to comment]

Ambioh... bule tahan rajin bekebun yer??

 
On August 20, 2009 at 3:24 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

helda, pedas ek cili tu...tak try makan lagik sebab sayang nak petik..comei je tengok kat pokok tu..

 
On August 20, 2009 at 3:26 PM , mizz-siti said... [Reply to comment]

dora, tak rajin pun..tapi keinginan tu ada..cuma ilmu je yang takdek..